Mała firma, niewielki budżet – jak załatwić sprawy promocji?

Mała firma, niewielki budżet – jak załatwić sprawy promocji?

Okazuje się, że obecnie każda, nawet najmniejsza firma nie może tak po prostu odpuścić sobie tematu marketingu. Tzn. może, ale tylko wtedy, jeśli nie zależy jej na sukcesie. Marketing jest dziedziną szeroko pojętą, a w niej zawiera się bardzo wiele pojęć, definicji, narzędzi i strategii. Jedno jest pewne – są to działania, które mają na celu wypromować dane przedsiębiorstwo, firmę, usługi, produkty, czy chociażby osobę w efektywny i pozytywny sposób, doprowadzając tym samym do sprzedaży.

Małe firmy niestety z reguły charakteryzują się niewielkim budżetem. Marketing to ostatnia rzecz na którą chce się wydawać pieniądze. Jest to niestety trend znany od dziesiątek lat, do dziś budżet na działania marketingowe jest mocno okrojony, a zarząd nie chce nawet słyszeć o droższych rozwiązaniach, które mogą zdziałać cuda. Marketing generuje zyski, pozyskuje nowych klientów, utrzymuje poprawne relacje z partnerami biznesowymi i poprawia wizerunek firmy lub tworzy go od podstaw. Małe firmy to dobry przykład, który świadczy o konieczności podjęcia takich działań.

Indywidualne pomysły, które nie mają zasięgu – nie zbudują rzeszy odbiorców. Jak osiągnąć pożądane efekty w prosty sposób i nie wydając przy tym znacznych pieniędzy. Sposobów jest wiele, oto niektóre z nich:

  • Witryna internetowa firmy to obecnie podstawa. Nawet najprostsza musi cechować się przejrzystością, funkcjonalnością i przyciąganiem. Na niej muszą pojawić się treściwe informacje na temat firmy.

    Call to action to element także niezbędny. Przywołanie potencjalnego klienta, który odwiedza stronę, musi mieć zachęcającą formę: ,,kliknij i poznaj naszą ofertę’’, ,,zapisz się do newslettera’’;

  • Mała firma bardzo dużo osiągnie dzięki lokalnej społeczności. Te z kolei zrzeszają się, wymieniają doświadczeniami w internecie, a najczęściej w mediach społecznościowych. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na swobodną kontrolę wzmianek na temat firmy. Korzystanie z nich pozwoli na sprawdzenie w jakich miejscach pojawiły się komentarze.

    Można na nie reagować, wnioskować sytuację, poprawiać działania.

.