Współcześnie marketing kojarzy się z byciem niemal wszechobecnym. Nie ma dziedziny w której nie występuje chociaż jego cząstka. Nieważne jak wielka jest firma, ilu ma pracowników, klientów, jak szeroka jest oferta, czy ile istnieje na rynku – na każdym etapie wymaga działań marketingowych, choć w różnych okresach będą się one od siebie różnić. Jedno jest pewne – muszą być spójne i jednolite. Na rewolucyjne zmiany mogą pozwolić sobie jedynie ci, którzy nie mają wiele do stracenia. Takie bowiem mogą przynieść sukces, nie zmienić nic lub przyczynić się do porażki i upadku.
Czy warto ryzykować? W biznesie to jedna z zasad, prowadząca do powodzenia. Nie zawsze jest to jednak dobry pomysł, a alternatyw jest całe mnóstwo. Małe firmy: te, które dopiero wchodzą na rynek lub lokalne – mają inne potrzeby marketingowe niż wielkie korporacje. Oto niektóre narzędzia, które pomogą wypromować właśnie takie przedsiębiorstwa:
- Najlepszym i najprężniej działającym rozwiązaniem jest posiadanie własnej witryny internetowej. Warto przy jej realizacji działać we współpracy z dobrym informatykiem i grafikiem. Musi być łatwa, intuicyjna, przejrzysta, czytelna i spełniać swoje funkcje: informacyjne, sprzedażowe, promocyjne, czy przekierowujące;
- Ankieta to szczególne narzędzie do badania opinii publicznej na dany temat.
Świetne i tanie rozwiązanie, dzięki któremu można otrzymać pouczające wyniki. Warto jednak wiedzieć, że dobra ankieta jest zrozumiała, a pytania wyczerpujące. Aby ktoś na nią odpowiedział powinna być krótka. Formy internetowe są chyba najskuteczniejsze;
- Czasem małe firmy prowadzi nawet jedna osoba. Ta nie musi znać się na działaniu marketingu i obecnych trendach. Źródłem wiedzy mogą być tematyczne blogi, konferencje, czy artykuły.
.