Sklepy internetowe musiały przejść długą drogę, aby w końcu móc cieszyć się popularnością wśród konsumentów. Nadal to zaufanie, a właściwie jego zdobywanie, jest kluczowym elementem. Budowanie relacji jednak nie wygląda tak samo jak w przypadku zwykłego sklepu, gdzie każdy może nie tylko obejrzeć, dotknąć, przymierzyć, ale również porozmawiać ze sprzedającym, zasięgnąć jego opinii na temat danego przedmiotu. Wie również, że gdyby coś się stało może wrócić i zareklamować. Zadowolenie klienta i tworzenie wzajemnych długich relacji w sklepach internetowych również należy do priorytetów właścicieli. Co zatem należy zrobić? Sposobów jest wiele, niemniej warto przyjrzeć się bliżej aplikacjom, które ułatwiają budowanie więzi w relacji klient-sprzedawca. Dość oczywistym jest, że aplikacja e-commerce musi ułatwić nam kontakt. Dlatego każda z aplikacji, która ułatwia obsługę klienta (inaczej help desk) to absolutne minimum. Pozwala to na swobodną wymianę zdań, zadawanie pytań i odpowiedzi. Przy wyborze aplikacji e-commerce zwróćmy uwagę, ile kanałów komunikacji obsługuje. Idealnie jest, kiedy możemy korzystać ze zgłoszeń telefonicznych, poczty elektronicznej jak i popularnych portali społecznościowych. Dobra aplikacja e-commerce pozwala zachować kontakty z klientem w jednym miejscu, do których można zawsze wrócić.
Część z nich oferuje również identyfikację klienta i na ekranie wyświetlane są jego dane. Wiele zalet Call center to kolejna ważna funkcja. Oczywiście nigdy nie zastąpi ona rozmowy w cztery oczy, niemniej klient czuje się o wiele spokojniej i komfortowo, jeśli na nurtujące pytania może uzyskać odpowiedź od osoby po drugiej stronie słuchawki, a nie bezdusznej i bezosobowej dla wielu konsultantki znajdującej się w szklanym ekranie. Wszystkie Aplikacje e-commerce mają na celu większe zaangażowanie klientów, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż i konwersję. Aby tak się działo, musimy bardzo dobrze poznać kupującego. Aplikacje typu live chat, które działają z poziomu strony WWW są w tym bardzo przydatne. Właściwie co sekundę analizują, co klient robi na naszej stronie, którą zakładkę lub produkt przegląda. Mając tę wiedzę, możemy idealnie dopasować ofertę szytą na jego miarę i zaproponować mu optymalne rozwiązanie. To powoduje, iż czuje on się w pełni zadbany i często nie ma poczucia anonimowości, które nie sprzyja relacjom. Nie zapominajmy, że aplikacje internetowe e-commerce ułatwiają zawarcie transakcji handlowej i dokonanie płatności online, a najpopularniejszą aplikacją tego typu jest sklep internetowy, który musi być przejrzysty i czytelny na tyle, aby klient bez problemu mógł dokonać zakupu. Strona taka podzielona jest na moduły, które mają mu to ułatwić. Wśród nich jest baza produktów czy też usług, płatność online jak i koszyk zamówień.